Podcast starten

De podcast bestaat al ruim vijftien jaar, nu schieten ze als paddenstoelen uit de grond. Waarom is een podcast nou bij uitstek een geweldig platform?

Plaats en tijdsonafhankelijk

Het mooie aan een podcast is natuurlijk het feit dat je altijd, waar en wanneer je maar wilt, naar een podcast kan luisteren en deze kunt pauzeren. Dit betekent vaak dat je op weg naar werk bijvoorbeeld de podcast aan kunt zetten en als je weer naar huis of een afspraak gaat de podcast kan hervatten. Ik luister enorm veel naar podcasts op weg naar huis, ook al is dit maar vijftien minuten met de auto. 

Bereik

Een podcast heeft bijna geen limiet op het aantal luisteraars wat je kunt bereiken. Dit omdat natuurlijk iedereen met een internetconnectie kan luisteren naar de podcast. Kies jij ervoor om jouw podcast in het Engels te doen, betekent dit deze ook over de hele wereld geluisterd kan worden, van Nederland tot Australia. 

Podcast inzetten

Weet jij hoe je een professionele podcast opzet? Het is een relatief nieuwe internet marketing techniek in Nederland.

De audio van je podcast moet van goede kwaliteit zijn en de boodschap interessant voor je luisteraars. Door dit ingewikkelde proces is het voor experts, trainers en bedrijven lastig om een professionele podcast op te zetten. De meeste podcasts schrikken potentiële klanten af, omdat de opnames en inhoud van slechte kwaliteit zijn. Je wilt natuurlijk dezelfde kwaliteit en beleving meegeven als die van je product of dienst, anders hebben je concurrenten direct al een streepje voor.

Om experts, trainers en bedrijven te helpen hebben wij de podcast service opgezet.

Wij helpen met:

  • Het format van jouw podcast; wat ga je zeggen, waarom en hoe?
  • Het opnemen van jouw podcast op Sociëteit Vastgoed HQ. Of op locatie met de beste audiokwaliteit.
  • Het editen van jouw podcast (wekelijks, tweewekelijks of maandelijks).
  • De publicatie van jouw podcasts op alle bekende platforms (Spotify, Apple Podcasts etc.).

Wij produceren, zodat jij alles over de schutting kunt gooien. Hierdoor kun jij je bezig houden met je core business, want wij regelen de rest!

Podcast Consult Media

Deel jouw expertise

Elk bedrijf wil natuurlijk worden gezien als de expert in zijn vakgebied. In een podcast kun je veel informatie kwijt in relatief weinig tijd. Natuurlijk kun je dit in een blog ook samenvatten, echter zie je vaak dat een paar minuten aan audio al veel woorden bevat, en met podcasts kun je ook bezig zijn met andere taken terwijl je luistert. Bij een blog moet je toch echt je focus op dat ene artikel hebben. 

Het lijkt er dus op dat de podcast opmars alleen maar nog grotere vormen aan gaat nemen en je ziet ook dat radiostations en bedrijven deze vorm van content aan het omarmen zijn. Uit alles blijkt echter ook dat dit medium ook nog steeds in een opstartende fase verkeert. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat er nog geen platform is zoals YouTube dat is voor podcasts. Gezien de recente overname van Anchor door Spotify lijkt dit echter niet lang meer te duren.  

arrow_drop_up arrow_drop_down