1 grote fout die bedrijven maken in het creëren van content.
1 grote fout die bedrijven maken in het creëren van content.
15 maart 2022 
in Video

1 grote fout die bedrijven maken in het creëren van content.

Bedrijven maken vaak 1 grote fout en dit zorgt ervoor dat er bijna niemand geïnteresseerd is in hun video’s.

Het is soms best pijnlijk om te zien dat organisaties enorm hun best en de moed verzamelen om zichzelf te presenteren voor de camera. De nodige voorbereidingen zijn gemaakt om een informatieve video te maken en deze te plaatsen op het grote internet ‘waar iedereen iets van elkaar vindt’.

Het er is een hoop werk verzet en dan krijgt jouw video bijna geen kijkers. Hoe kan dit?

Middels deze video willen wij jou uitleggen hoe de meeste bedrijven de zelfde fout maken en hoe jij dit kan voorkomen en jij meer; likes, kijkers en spin-off krijgt op jouw content.


Mijn naam is Constantijn, eigenaar en videomarketing specialist bij Consult Media. Een videoproductie en videomarketing bureau. Mijn doel is om mijn netwerk/relaties te helpen om hun boodschap zo optimaal mogelijk te delen met de wereld met de inzet van video.


Constantijn van HaeftenLaten we starten;

Het is namelijk zo dat ik veel organisaties zie worstelen met het maken van video’s of content in het algemeen. Daarmee mis jij eigenlijk heel veel kansen, want het middel video is in deze tijd gewoon

de beste manier om je impact op internet te vergroten en om met de juiste mensen in gesprek te komen.

Sommige bedrijven die zien het helemaal niet zitten en moeten er niet aan denken om zelf

in beeld te komen en beginnen er daardoor gewoon helemaal niet aan.

En misschien maak jij al wel video’s, maar ben je gewoon ontevreden over de resultaten hiervan. Mogelijk had er meer van verwacht of gehoopt dat je meer respons zou krijgen.

Het kan namelijk zo zijn dat je 1 grote fout maakt die ervoor zorgt dat niemand naar je video’s kijkt en je daardoor nieuwe klanten en nieuwe omzet misloopt.

En in de afgelopen jaren hebben wij ontdekt welke strategieën heel goed werken en welke strategieën minder goed werken.

Het is namelijk zo dat dat de meeste mensen hun introductie beginnen met hoe zij dit in het dagelijks leven zou doen. Ofwel offline. Helaas werkt dit online niet goed en al helemaal niet in video’s.

Wat is namelijk het allerbelangrijkste gedeelte van je video?

Dat is het eerst deel van je ervan. De eerste 5 tot 15 seconden van je video zijn gewoon het allerbelangrijkst, want het maakt of iemand jouw video blijft bekijken of gewoon weg klikt of door scrollt.

Dus die eerste 15 seconden kun je dus maar beter zo goed mogelijk voorbereiden als

je wilt dat je video gezien wordt door de juiste mensen.

Die eerste 15 seconden kun je dus beter niet verspillen aan een mooie geanimeerde intro

van je logo bijvoorbeeld of een uitgebreide introductie over wie jij bent.

En het klinkt misschien een beetje hard om te delen maar vaak is het zo mensen die jou content of video’s bekijken; niet echt geïnteresseerd zijn in jou.

Mensen zijn namelijk veel meer opzoek naar wat ze aan je hebben, wat ze van je kunnen leren of er moet een fun factor zijn. Dat zij geanimeerd worden door het kijken naar jou.

Het is namelijk net zo als jij waarschijnlijk ook niet geïnteresseerd bent in mij. Maar wel in de informatie die ik deel.

Een belangrijke regel om te onthouden is, eigenlijk voor alles wat je publiceert, of het nu een nieuwsbrief is, of een blog, of een artikel op LinkedIn of een video.

Je kunt er gerust vanuit gaan dat niemand is geïnteresseerd in wat jij te vertellen hebt. Het is aan jou om mensen geïnteresseerd te maken in wat jij te vertellen hebt.

Dus het draait dus niet om jou, maar om jouw kijker en hoe jij die zo goed mogelijk verder kan

helpen met de waardevolle informatie of vernieuwende ideeën die je deelt in je video.

Dus dat is ook gelijk een zorg minder, dat je je wat minder druk hoeft te maken om jezelf of hoe

je eruit ziet of hoe je klinkt, en dat je je beter kunt richten op jouw kijker en hoe je die het beste kunt helpen.

Zorg voor kwaliteit, groei en kijk minder naar perfectie. Dit gaat jou zeker verder helpen!

Over de schrijver
Consult Media bestaat uit een team van video experts die video's bedenken, schrijven, maken en verspreiden. kunnen we jou ook helpen met videomarketing?
Reactie plaatsen